O spektaklu
„Solo głupiego pastucha” to szkic sceniczny, który powstał z pociągnięcia pędzla malarza formisty, demiurga, który nadał mu wewnętrzny ład, tworząc w ten sposób świat realnie odrealniony umiejscowiony gdzieś w sferze psychiki. Nie ma tu konkretnej akcji z frapującą fabułą. Jest natomiast skrupulatne badanie przestrzeni, w której On i Ona tworzą swe opowieści. Powstał w ten sposób obraz, przypominający bardziej doświadczenia laboratoryjne na bazie teatru, niż dramat sceniczny z punktem kulminacyjnym, w którym pociągnięcia mocnej kreski sygnalizują problem samotności
pomiędzy mężczyzną a trójgłową kobietą.
To sztuka o tym jak umierają w samotności uczucia i jak boli samotność
To sztuka, w której akcja między partnerami dzieje się jakby za szklaną ścianą,
partnerzy dotykają się fizycznie ale nie znajdują żadnego porozumienia w sferze emocji.
Sztuka ta nie ma w sobie nic z gorącego hiszpańskiego charakteru,
jest raczej zimną skandynawską kalkulacją cyklu zdarzeń.
Galeria
Wkrótce.
Geneza
121 premiera Teatru TAQ, miała miejsce 29 stycznia 2002 podczas Ferii z TERMINUSEM. Teatr „TERMINUS A QUO” sala im. Ryszarda Cieślaka. Nowa Sól.
Scenariusz sztuki napisał Edward Gramont, wykorzystując dwa źródła literackie:
„Publiczność” Federico Garcii Lorca i „Jądro szaleństwa” Fernando Arrabala.
Aktorzy
Obecny skład zespołu
Adriana Boś – Kobieta I
Katarzyna Peca – Kobieta II
Magdalena Budzyniak – Kobieta III
Cezary Molenda – Pastuch
Pierwszy skład zespołu
Agnieszka Buczkowska – Kobieta I
Urszula Czechanowska – Kobieta II
Barbara Trzeciak – Kobieta III
Radosław Terlecki – Pastuch
Kronika
Ilość wystawień sztuki: 19
Ważniejsze wystawienia sztuki: