Do końca

O spektaklu „Do końca” to spektakl plastyczny, w którym dopatrzeć się można elementów tańca butoh, ale także obrazów plastycznych, a […]

Same

O spektaklu „Same” to spektakl wyrosły jak najbardziej z tradycji twórczej TAQ, w którym równolegle do siebie realizowanych jest kilka […]

Historia Niesfornej Dziewczynki

O spektaklu „Historia niesfornej dziewczynki” to spektakl dwuwarstwowy z jednej strony mocno wyeksponowana jest warstwa choreograficzna, z drugiej warstwa werbalna. […]

Sześcionóg

O spektaklu „Sześcionóg” to spektakl obyczajowy z życia nastolatek, młodych ambitnych dziewczyn, które mają jasno określony cel w życiu jeżeli […]

Tangali – baśń brazylijska

O spektaklu „Tangali” to wierne przeniesienie na scenę, baśni brazylijskiej „Tangali i córka księżyca” ze scenografią Cezarego Molendy, Edwarda Gramonta, […]

Ruchawy zapalec

O spektaklu „Ruchawy zapalec” to spektakl oparty na ruchu wyniesionego z etiud realizowanych przez trójkę aktorów Teatru TAQ: Cezarego Molendy, […]

O ruchu i nieporuszeniu Douve

O spektaklu „O ruchu i nieporuszeniu Douvẻ” to sztuka poetycka z wizjami Edwarda Gramonta teatralnej interpretacji poezji Yves Bonnefoya. Już […]

Trzciny

O spektaklu „Trzciny” to autorska wizja Edwarda Gramonta, który akcję spektaklu umieścił w klimacie orientalnym a ściślej mówiąc w klimacie […]

Spokojnie

O spektaklu „Spokojnie” to spektakl prowokujący do zadania sobie pytania o miejsce sztuki we współczesnym świecie. Treść sztuki nie jest […]

Usuwanie Alejandry

O spektaklu „Usuwanie Alejandry” to druga praca Edwarda Gramonta na utworach argentyńskiej poetki Alejandry Pizarnik. Jest coś szczególnego w słowach, […]

Nie do mówienia

O spektaklu „Nie do mówienia” to kolejna udana odsłona, w której współistnieją jednocześnie mistyczny obraz plastyczny i beznamiętny wątek publicystyczny […]

Ukrzyżowanie Manekina

O spektaklu „Ukrzyżowanie manekina”, to bajka z objechanym morałem albo i bez morału czyli po prostu taka bajka niemoralna, no […]

Wygnańcy

O spektaklu „Wygnańcy” to spektakl demaskujący postawy islamskich terrorystów w znienawidzonej stolicy WSZELKIEGO ZŁA – ELOEN DEIGREKEN czyli stolicy Wielkiej […]

Wieczny Odpoczynek

O spektaklu Trzech ludzi o szemranym charakterze spotyka się przy stoliku w knajpce. Dyskutują o swoich nałogach: alkoholizmie, hazardzie i […]

Pieśń Awrejmełe

O spektaklu „Pieśń Awrejmełe” to jedyny w swoim rodzaju hołd złożony narodowi żydowskiemu, który przez wieki współtworzył kulturę, życie społeczne […]

Wniebowzięcie

O spektaklu „Wniebowzięcie” to spektakl na wskroś poetycki, trochę taki rozjechany i włóczęgowski, nawiązujący swym klimatem do osoby autora tekstów. […]

Syndrom Ucieczki

O spektaklu „Syndrom ucieczki” to bardzo charakterystyczny dla Teatru TERMINUS A QUO spektakl, gdzie wizje plastyczne przeplatają się z intensywną […]

832 upadki Lubomira Charliego

O spektaklu „832 upadki Lubomira Charliego”, to zabawne perypetie kochasia, który próbuje uwieść jak najwięcej kobietek, lecz te podboje kończą […]

Solo Głupiego Pastucha

O spektaklu „Solo głupiego pastucha” to szkic sceniczny, który powstał z pociągnięcia pędzla malarza formisty, demiurga, który nadał mu wewnętrzny […]

Abraxas

O spektaklu „Abraxas” to wstęp do filozofii Wschodu, podobnie jak to było u Carla Gustawa Junga, gdy napisał ten tekst, […]

Król Lear

O spektaklu „Król Lear” Teatru TAQ to realizacja spektaklu bez słów. Edward Gramont, oprócz swojej wizji spektaklu, zaprosił do realizacji […]

Fazy

O spektaklu „FAZY”, to opowieść o 12 miesiącach nie w jednym roku kalendarzowym lecz na przestrzeni dziejów, świata i ludzkości, […]

Dziewczynka z żyletkami

O spektaklu „Dziewczynka z żyletkami” to szokujący spektakl o nietolerancji. O odrzuceniu. Spektakl wzorowany na baśni Hansa Christiana Andersena „Brzydkie […]

Antygona

O spektaklu Antygona – tragedia Sofoklesa nazywana jest tragedią władzy i klasyfikowana jako chronologicznie ostatnia z cyklu trzech tragedii tebańskich […]

Prosto w Twarz

O spektaklu „Prosto w twarz” to spektakl wyjątkowy w dorobku Teatru TAQ. Powstał w czasie stanu wojennego w Polsce, aczkolwiek […]

Elektra

O spektaklu „Elektra” Eurypidesa, spod znaku TAQ, to inscenizacja w stylu Teatru ubogiego, gdzie faktycznie elementy scenograficzne sprowadzone są do […]

Narzędzia Tortur

O spektaklu „Narzędzia tortur” to spektakl wielowarstwowy, w którym mamy do czynienia ze zjawiskiem „teatr w teatrze”, gdzie autor sztuki […]

Zabawa w czekanie na zabawę

O spektaklu Pomysł na scenariusz sztuki „Zabawa w czekanie na zabawę”, narodził się ze zderzenia dwóch nurtów myślowych: motywu czekania, […]

Trans-Atlantyk

O spektaklu Trans-Atlantyk teatru TAQ, to przede wszystkim opowieść o perypetiach Witolda Gombrowicza na obczyźnie. Sarkastyczny ton głównego bohatera od […]

Modlitwa

O spektaklu „Modlitwa” to pierwszy w pełni autorski spektakl Edwarda Gramonta. Wprawdzie pojawił się tutaj tekst Walta Whitmana „Kiedy u […]

Sceny Symultaniczne

O spektaklu „Sceny symultaniczne” to autorski spektakl wizyjny Edwarda Gramonta, gdzie wyraźnie dominują sceny plastyczne a słowo jest rodzajem komentarza […]

Ristić

O spektaklu „Ristić” to kolejny nostalgiczno poetycki obraz utkany wedle wzorca: minimum rekwizytów – wiele treści. Dwoje aktorów uwikłanych w […]

Przebudzenie

O spektaklu „Przebudzenie” jest spektaklem głęboko przejmującym, poruszającym do głębi. Opowiada o niemożności przystosowania się do normalnego życia, istoty wrażliwej, […]

Wielka Woda

O spektaklu „Wielka woda” to przede wszystkim literatura Živka Čingo z Macedonii, który w niezwykle poetyckiej formie udokumentował mroczne czasy […]

Sister Kate

O spektaklu „Sister Kate” to bardzo osobista wypowiedź pary autorskiej Godlewska-Gramont. Katarzyna Godlewska napisała teksty, które wrażliwością nie mają sobie […]

Głowa zdrajcy

O spektaklu „Głowa zdrajcy” to jednocześnie główka kapusty i głowa głównego bohatera sztuki. Nad jedną i druga głową, pastwią się […]

Amnestia

O spektaklu „Amnestia” to spektakl historyczny w sensie powstania, gdyż narodził się w innej rzeczywistości ustrojowej państwa polskiego i dotykał […]

Sysi

O spektaklu „Sysi” to spektakl dedykowany Agnieszce Buczkowskiej z jej przewspaniałą kreacją aktorską, mimo, że tylko niewielka część tekstów była […]

Mgła

O spektaklu „Mgła” to spektakl osobliwy, bardziej nacechowany osobistą spowiedzią Edwarda Gramonta niż innymi przesłankami czysto artystycznymi. Spektakl o przemijaniu […]

W Labiryncie Poszarpanych Skał

O spektaklu „W labiryncie poszarpanych skał”, to jeden z kilku spektakli, Teatru TAQ, inspirowany kulturą Dalekiego Wschodu. Dokładniej, to ten […]

Macario

O spektaklu Po Octavio Pazie, Arturo Azueli, Rosario Castellanos, Fernando del Paso, Carlosie Fuentesie – Juan Rulfo jest kolejnym pisarzem […]

Trzy białe konie i Julia

O spektaklu „Trzy białe konie i Julia” to sztuka o miłości, o erotyce o uwielbieniu i figlowaniu a także o […]

Nowa Sztuka Zakopiańska

O spektaklu „Nowa Sztuka Zakopiańska” jest spektaklem o miłości dwojga ludzi z Podhala: Janicka i Haliny. Ona, Halina – nowoczesna […]

Boski Fidel Castro

O spektaklu „Boski Fidel Castro” to spektakl napisany przez Edwarda Gramonta na początku 2005roku dla syna Eliasza na dwa głosy, […]

Mistyfikacje

O spektaklu „Mistyfikacje”, to spektakl skonstruowany z tekstów poetyckich Waldemara Żelaznego pochodzących z tomików: „Mistyfikacje” i „Pokój z zabawkami” oraz […]

Derwisze

O spektaklu „Derwisze”. Dwie postacie wprawiają się w trans taneczno-wokalny, podają tekst w formie melorecytacji czy też wokalizy wywołując bliżej […]

Szkoła Czarownic

O spektaklu „Szkoła czarownic”, to ważny i jakże niedoceniany spektakl w dorobku Teatru „TERMINUS A QUO”. Już w momencie narodzin, […]

Anna Livia, Gotha Potwór

O spektaklu “Anna Livia, Gotha Potwór” to kilkunastoletnia praca Edwarda Gramonta wraz z zespołem nad skonstruowaniem spektaklu będącego wykładnią twórczości […]

Mara Wariatka

O spektaklu „Mara Wariatka” to spektakl o cierpieniu, o sponiewieraniu, o przemocy, o bezmyślności tłumu. Kanwę dramatu stanowi epizodyczna historia […]

W ogrodzie Edenu

O spektaklu „W ogrodzie Edenu”, to swoisty misz masz teatru hipisowskiego i poetyckiego a także wyobrażenie sceniczne, subtelnej literatury walijskiego […]

Zawołanie

O spektaklu “ZAWOŁANIE” nie jest w żadnym wypadku moralitetem ani też nie jest manifestem jest natomiast wejrzeniem w głąb świata […]

Ziemia Jałowa

O spektaklu „Ziemia jałowa” to monolit, skała, na której widać wyraźne ślady poezji Thomasa Stearnsa Eliota, muzyki Vangelisa oraz wizji […]

Wachlarze wyobraźni

O spektaklu „Wachlarze wyobraźni” trudno jest opisać jako działanie fabularne, gdyż praktycznie, treść pozostaje tak naprawdę białą tablicą, która zapisuje […]

Spotkanie

O spektaklu „Spotkanie” to rodzaj teatru wspólnoty gdzie nie ma podziału na widzów i odbiorców. Wszyscy uczestnicy biorą udział na […]

Tyrania

O spektaklu Tyrania” jest spektaklem o odwiecznej walce pomiędzy jednostką a zbiorowością. Postacią kluczową uasabniającą jednostkę jest artysta malarz – […]

Usta/lenia

O spektaklu „Usta/lenia” to kolejny autorski spektakl Edwarda Gramonta lidera i założyciela Teatru „TERMINUS A QUO”, w którym autor demaskuje […]

Skowyt

O spektaklu „Skowyt” to pierwszy głośny (lekko skandalizujący), spektakl Teatru TAQ, który przebił się wyraźnie ponad przeciętność i zwrócił uwagę […]

Sublimat

O spektaklu „Sublimat” to spektakl plastyczno-taneczny. W którym dominującą rolę odgrywa praca aktora w rekwizytem a także tworzenie struktur plastycznych. […]

Wariat i Zakonnica

O spektaklu „Wariat i zakonnica” to opowieść o ludziach, którym przydarzyły się nieprzewidziane okoliczności. On: Mieczysław Walpurg, zdiagnozowany przez lekarzy, […]

Adiafora

O spektaklu „Adiafora” to spektakl mroczny, gdyż tematem tego spektaklu są brutalne relacje, i nieporozumienia pomiędzy kobietą i mężczyzną. Generalnie […]